Bloggen voor aandacht

Gepubliceerd op Maandag 04 mei 2020

Bloggen is een goede manier om aandacht te krijgen voor jouw bedrijf. Je kunt jouw blog delen op jouw website en social media kanalen en zo jouw doelgroep en publiek bereiken.

Een goed blogartikel krijgt lezers via zoekmachines zoals Google.
Hier hoef je heus geen SEO-expert voor te zijn. Het vergt wel wat inlevingsvermogen. Denk voor het schrijven van het blog goed na over hoe jouw publiek zal gaan zoeken. Welke woorden zullen zij gebruiken, in welke combinaties? Hoe omschrijf jij jouw bedrijf of dienst het beste zodat deze matcht met datgene wat jouw potentiële klant zoekt? Hoe specifieker het onderwerp hoe beter vindbaar je wordt. Wees ook niet bang dat mensen het niet interessant zullen vinden, als ze bij jouw blog uitkomen is dat niet voor niets!

Bovendien is een blog ook een goede manier om mensen naar jouw website te trekken. Waarom zou je twaalf keer per jaar op een website kijken die altijd hetzelfde is? Een interessant blog is dan een goede trigger. Wanneer mensen jouw blog regelmatig lezen en ooit jouw product of dienst nodig hebben, dan zal jouw bedrijf als eerste in de gedachten opkomen. Want met de juiste blogs kun jij je onderscheiden en zal men jou als de expert beschouwen.
Zo bereik je een zogeheten top-of-the-mind positie, én dat wil je!

Heb jij zelf geen tijd, zin of talent om te gaan bloggen?
Ik kan deze blogs voor jou verzorgen. Helder, pakkend, origineel met een vleugje humor & een call to action. Vanuit mijn naam of de jouwe. Mail me gerust voor meer informatie of voor een kop koffie. Zwart, lekker!